REKLAMAČNÍ ŘÁD
Článek I
Prevence
Odst.1: Při výběru zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídal
Potřebám zákazníka.Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení,
Materiálové složení a způsob ošetřování zboží.Pouze zboží dobře zvolené z hlediska
Funkčního , sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a
Účelu užití zboží.
Odst.2: Po celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné,aby zákazník věnoval dostatečnou
Pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží.Zvláště je nutné zvážit všechny faktory
Nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku,jako např.:nadměrnou intenzitu
Užívání výrobku , užívání výrobku k nevhodnému účelu.
Odst.3:Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho
Pravidelná údržba.Je třeba si uvědomit, že nesprávná nebo nedostatečná údržba zboží
Podstatně zkracuje jeho plnou funkčnost a životnost. Prodávající poskytuje svým zákazníkům
Prostřednictvím Záručního listu a dalších informačních materiálů dostatečné množství
Informací potřebných ke správné péči o všechny druhy prodávaného zboží.
Odst.4: K zajištění řádné péče a údržby slouží různé přípravky a čisticí prostředky.
Článek II
Základní podmínky reklamace
Odst.1: Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto
Vadu reklamovat.
Odst.2: Vadou se rozumí změna(vlastnosti) zboží , jejíž příčinou je použití nevhodného nebo
Nekvalitního materiálu,nedodržení technologie nebo nevhodná technologie,popřípadě
Nevhodné konstrukční řešení.
Odst.3: Za vadu nelze považovat změnu(vlastnosti)zboží, která vznikla v průběhu záruční
Doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné
údržby , v důsledku přirozených změn materiálů,z nichž je zboží vyrobeno,v důsledku
jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
Odst.4: Uplatní-li zákazník právo z odpovědnosti za vady prodávaného zboží řádným
způsobem , je vedoucí prodejny nebo jím pověřený zaměstnanec povinen o reklamaci
rozhodnout ihned,ve složitějších případech ve lhůtě do tří pracovních dnů.Do této lhůty se
však nezapočítává doba,potřebná k odbornému posouzení vady .
Odst.5: Reklamace se považuje za řádně uplatněnou,jestliže je reklamováno zboží kompletní
A reklamaci nebrání obecné zásady hygieny.Zákazník je povinen předložit reklamované zboží
vyčištěné , zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné.Prodávající je oprávněn
odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady
obecné hygieny(Vyhláška 91/1984 Sb.,o opatřeních proti přenosným nemocem)
Odst.6: Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,nejpozději
Do 30 dnů ode dne uplatnění.Vedoucí prodejny nebo jim pověřený pracovník může v
Odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší.
Článek III
Místo a způsob uplatnění reklamace
Odst.1: Zákazník uplatní reklamaci v prodejně osobně, popřípadě poštou. Nákup
reklamovaného zboží prokazuje zákazník nejlépe nákupním dokladem. Bez předložení
nákupního dokladu zahájí prodávající reklamační řízení jen pokud zákazník jiným
věrohodným způsobem doloží resp. Prokáže, že reklamované zboží zakoupil v naší prodejně
Odst.2: Vedoucí prodejny nebo jim pověřený pracovník je povinen vydat zákazníkovi
potvrzení o tom,kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil,o způsobu řešení reklamace,
jakož i o provedení případné opravy a o době jejího trvání.
Odst.3:Jakmile zákazník uplatní některé z práv odpovědnosti za vady zboží,např.právo na
odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu uplatněného práva
měnit,pokud se nedohodne s vedoucím prodejny nebo jím pověřeným pracovníkem jinak.
Článek IV
Lhůty pro uplatnění reklamace
Odst.1: Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době.Reklamaci je
Nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu,ihned jakmile se vada objevila .Případné
prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady,znehodnocení zboží
a může být důvodem odmítnutí reklamace.Záruční doba je 24 měsíců a začíná ode dne
převzetí zboží.
Odst.2: Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy zákazník po
skončení opravy byl povinen věc převzít,se do záruční doby nepočítá.Prodávající je povinen
vydat kupujícímu potvrzení o tom,kdy právo uplatnil,jakož i o provedení opravy a o době
jejího trvání. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží,začne
běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží.Při výměně vadné součásti vztahuje se
nová záruční doba na vyměněnou součást.
Odst.3: Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží,tj.dobou po kterou při správném
Používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým
vlastnostem,danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
Článek V
Odstranitelné vady
Odst.1: Za odstranitelné vady se považují takové vady,které lze opravou odstranit,aniž by
utrpěl vzhled,funkce a kvalita zboží.
Odst.2: V případě výskytu odstranitelné vady má zákazník právo,aby byla pezplatně, včas a
řádně odstraněna.Prodávající je povinen vady odstranit bez zbytečného odkladu,nejpozději
však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace.
Odst.3: O provedení opravy rozhodne vedoucí prodejny nebo jím pověřený pracovník a
vyznačí nebo dohodne termín vyzvednutí opravy zákazníkem, pokud se nedohodnou
jinak(odeslání poštou).
Odst.4: Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné,může zákazník požadovat výměnu
zboží(lze vyměnit za jakékoliv zboží) . Pokud není výměna zboží možná,může zákazník žádat
přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit.
Odst.5: V případě vady odstranitelné má zákazník právo na výměnu zboží(lze vyměnit za
jakékoliv zboží) nebo na odstoupení od smlouvy pokud:
-reklamace nebyla vyřízena do 30ti dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné
dohodě.
-zákazník nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší
počet odstranitelných vad zboží řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě je
tehdy, jestliže je stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát
odstraňována,opětovně vyskytne.Větším počtem vad trpí zboží tehdy,má-li v době
uplatnění reklamace současně nejméně tři odstranitelné vady.
Článek VI
Neodstranitelné vady
Odst.1: Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada,kterou nelze odstranit nebo její
odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
Odst.2: Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu,aby zboží bylo řádně užíváno jako
zboží bez vady má zákazník právo:
-požadovat výměnu zboží za nové bezvadné(lze vyměnit za jakékoliv zboží)
-nebo odstoupit od kupní smlouvy
Odst.3:V případě , že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání zboží jako
zboží bez vady(např.vady estetické) a zákazník nepožaduje výměnu zboží, má právo na
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.Při poskytování slevy se
přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku,délce jeho užívání a
k možnostem dalšího jeho použití.
Článek VII
Rozpor s kupní smlouvou
Odst.1:Prodávající odpovídá zákazníkovi za to, že prodávané zboží je při převzetí zákazníkem
ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.Shodou s kupní smlouvou se dále rozumí,
že zboží má jakost a užitné vlastnosti,prodávajícím popisované, popřípadě jakost a užitné
vlastnosti pro tento druh zboží obvyklé.
Odst.2: Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí
zboží,se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí,pokud to neodporuje povaze zboží
nebo pokud se neprokáže opak .To neplatí pokud zákazník před převzetím zboží o rozporu
s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. O případy , kdy to
odporuje povaze zboží, se jedná zejména u změny vlastností zboží v důsledku přirozené
změny materiálu či v důsledku opotřebení zboží.
Odst.3:případě , že zboží při převzetí zákazníkem není ve shodě s kupní smlouvou je
prodávající povinen bez zbytečného odkladu uvést zboží do stavu odpovídajícímu kupní
smlouvě, a to podle požadavku zákazníka, buď opravou zboží, nebo jeho výměnou (lze
vyměnit za jakékoliv zboží). Není-li to možné může zákazník požadovat přiměřenou slevu
nebo od smlouvy odstoupit.
Odst.4:Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví ve zbývajících 18 měsících se řeší
způsobem uvedeným v článcích V a VI.